dimecres, 9 de maig del 2012

Aparaula'm: Horabaixa

Sempre és un plaer participar de certes propostes...Per cloure l'any del centenari de la secció filologica de l'IEC: "l'any de la paraula vida" ens conviden a apadrinar una paraula.Mireu aquí: http://vpamies.dites.cat/2012/04/aparaulam.html

Un servidor n'escolliria unes quantes però posats a escollir-ne una que sempre m'ha agradat la seva sonoritat i que és més pròpia de les illes que no pas del Principat però que sempre m'ha agradat molt és:

                                              HORABAIXA
                                  
                                       L'horabaixa
                                       quan res no encaixa
                                       quan tot és fum
                                       i tot queda lluny.

Segons Optimot:
         1. horabaixa

Font Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Tarda 1 . Capvespre 1 . [...]                      

7 comentaris:

  1. Una paraula que m'agrada molt, la trobo tan dolceta!

    ResponElimina
  2. L'hora dels poetes! :)

    ResponElimina
  3. A mi també m'agrada, tot i que no la utilitze perquè la trobe tan exclusiva, tan illenca... però m'encanta.

    ResponElimina
  4. Una paraula silent, que ens amoixa.

    ResponElimina
  5. Bona tria, horabaixa m'enamora.

    ResponElimina
  6. Aquesta paraula és bellíssima en si mateixa. Evoca paisatges, sensacions moments...

    M'encanta!

    ResponElimina
  7. Un moment màgic del dia.

    ResponElimina