dilluns, 25 de maig del 2009

Dreamin' New York




Dreaming New York
Vaig somiar que Martorell era New York
i que els ponts del Llobregat eren els ponts sobre el riu Hudson
i que el Pont del Diable podia ser Brooklyn…
Vaig somiar que Martorell era New York
i que l’Av.Catalunya era la 5ª Avinguda
i que la plaça de les Cultures era la plaça de les Nacions Unides
i la plaça de les Bòviles era Madison Square
i que els fums de la Solvay eren els fums dels luxosos cotxes de Manhattan
i que el Progrès era Broadway on ballavem tu i jo un musical.
Fins i tot vaig somiar que els negres de Can Carreras i la Vila
eren els negres del Bronx o de Harlem
negres vestits de diumenge cantant blues o gospel…
Fins i tot vaig veure que l’edifici més alt del barri de Buenos Aires
podia ser perfectament l’Empire State
i que Torrent de Llops no era un urbanització qualsevol sinó un barri d’intel·lectuals pretesament cultes on Woody Allen gravava el seu nou film.
Per una nit vaig somiar que Martorell era New York…
I al despertar-me vaig preguntar-me: i l’estàtua de la llibertat?
El somni no s’ha tornat a repetir…
I des de llavors em pregunto:
On és l’estàtua de la llibertat de Martorell?
*Aquest text fou publicat aquest passat maig'09 al portal Joescric inclós en la sèrie "Dos somnis".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada